VEELGESTELDE VRAGEN OVER DE TIMMERMANS WEBSHOP


PROFIEL

Wat is een profiel?
Een profiel is een overzicht van uw basisgegevens (o.a. naam en adres). Het profiel is alleen door u in te zien en te wijzigen. Met uw profiel plaatst u sneller een bestelling. 


Hoe maak ik mijn profiel aan?
Klik op profiel aanmaken onderaan de pagina. Alle velden met een sterretje (*) zijn verplicht. Timmermans deelt uw gegevens niet met derden. Onderaan het formulier krijgt u de kans de hoogte te blijven van de nieuwste collecties.


Wat zijn de voordelen van mijn profiel?

  • snelle en gemakkelijke afrekening
  • u blijft op de hoogte van de laatste nieuwe collecties


Kan ik bestellen zonder profiel?
Bestellen zonder profiel is niet mogelijk.


Hoe verwijder ik mijn profiel?
Stuur a.u.b. een e-mail naar onze klantendienst en vraag om uw profiel te verwijderen.


NIEUWSBRIEF

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?
Klik op ‘nieuwsbrief’ en vul uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met een link om uw inschrijving te bevestigen.


Hoe meld ik mij af van de nieuwsbrief?
Dat doet u op 2 manieren:

  1. Contacteer onze klantendienst.
  2. Klik op de link ‘schrijf je uit’ onderaan de nieuwsbrief.


Hoe wijzig ik mijn profiel?
Onderaan de nieuwsbrief vindt u een link ‘Pas uw profiel aan’.



BESTELLEN

Hoe bestel ik bij Timmermans?
Op de pagina ‘ Bestellen’ vindt u uitgebreide beschrijving. Heeft u nog een vraag? Contacteer gerust onze klantendienst.

  

Kan ik mijn bestelling wijzigen na betaling?
Dat kan helaas niet.

U kan wel gemakkelijk uw pakket terugzenden. Kijk op de pagina ‘Terugzenden’ voor meer info.

U mag het artikel ook terugbrengen naar onze winkel in Sint-Niklaas.


Kan ik het afleveradres wijzigen na betaling?
Nee, dat kan niet.

Kan uw pakket niet geleverd worden op het aangegeven adres, dan wordt het teruggestuurd. U ontvangt een e-mail als het pakket bij ons toekomt. 


Kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas niet. U kan wel het pakket terug zenden. Kijk op de pagina ‘Terugzenden’ voor meer info.


Hoe controleer ik wat ik besteld heb?
U krijgt een overzicht per e-mail nadat u de bestelling heeft geplaatst.  Daarin ziet wat u bestelde, het leveradres en de algemene voorwaarden.

Ontvangt u de e-mail niet binnen het uur, contacteer dan a.u.b. onze klantendienst


Ik kreeg geen bevestiging van mijn bestelling?
Controleer of deze e-mail in uw spamfolder zit.

Vindt u de e-mail niet terug, contacteer dan a.u.b. onze klantendienst

Opgelet! Deze e-mail is alleen een overzicht van uw bestelling. U krijgt later een e-mail als de bestelling is geaccepteerd door Timmermans N.V. en de verzending onderweg is. 

De prijs aangegeven naast het product komt niet overeen met de prijs aangegeven in het winkelmandje, hoe kan dat?
In uitzonderlijk geval komt het voor dat een artikel op de overzichtspagina een doorstreepte prijs heeft. Het kan echter zijn dat niet alle kleuren in opruiming staan. Daardoor biedt enkel de detailpagina duidelijkheid over de juiste prijs die zal worden afgerekend.


BETALEN

Wat zijn de betaalopties?
U betaalt met Bancontact/Mister cash of Visa/Mastercard. Dit selecteert u op de betaalpagina.


  • Bancontact/Mister cash 
    Met een Bancontact/Mister Cash kaart en een digipass of kaartlezer vereffent u onmiddellijk uw aankopen op onze webshop. Geef uw kaartnummer en de vervaldatum van de kaart in. U komt terecht op de betaalpagina van uw bank voor het afronden van de bestelling.

    Bij terugzending, wordt het bedrag na controle van de goederen weer overgeschreven op uw rekening.


  • Visa/Mastercard 
    Wij accepteren Mastercard en Visa. U wordt eventueel doorverwezen naar het betaalplatform van uw bank.

    Pas wanneer uw pakket ons magazijn verlaat, wordt het bedrag van uw kredietkaart gecrediteerd. Bij een terugzending wordt het bedrag bijgeschreven op uw rekening, na controle van de goederen.


Betaal ik veilig?
Ja, u betaalt veilig.
Via 3-D Secure van Ingenico beschermen wij uw informatie, en voorkomen wij misbruik van uw bankkaart. Betaalt u met een kredietkaart, dan wordt u eventueel doorverwezen naar uw bank ter controle.


Wanneer gaat het bedrag van mijn rekening?

  • Bancontact/Mister cash
    Het bedrag wordt onmiddellijk afgeschreven.


  • Visa/Mastercard
    Het bedrag wordt pas afgeschreven als de bestelling ons magazijn verlaten heeft.

    Let op, sommige kaartverstrekkers reserveren het bedrag nog voor de betaling bij ons is goedgekeurd. Dat betekent dat u voor een korte periode geen gebruik kunt maken van dit bedrag.


Komen er extra kosten bij een bestelling?
U betaalt geen administratiekosten. Voor een aankoopbedrag onder €49,95 betaalt u verzendkosten.


Kan ik een factuur ontvangen van mijn aankoop?
Ja, contacteer hiervoor a.u.b. onze klantendienst.



CONTACT

Waar vind ik de Timmermans winkel?
U vindt de contactgegevens bij Contact onderaan de pagina.


Hoe contacteer ik jullie?
Contacteer onze klantendienst per telefoon of e-mail. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10.00.u. tot 18.00u.


Hoe dien ik een klacht in?
Kunnen we iets verbeteren aan onze service? Laat het ons gerust weten, wij waarderen uw mening. Contacteer a.u.b. onze klantendienst zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen.



LEVERING & VERZENDING

Leveren jullie buiten België?
Wij leveren in Nederland, Luxemburg en de rest van de Europese Unie.


Welke leveringsmethodes kan ik kiezen?
U haalt uw pakket af in de winkel in Sint-Niklaas of laat het leveren door Bpost.


Wat is de levertijd?
Reken op twee werkdagen. Een afhaling in onze winkel is – onder voorbehoud – de volgende dag al beschikbaar.


Wat zijn de verzendkosten?

 Bestelwaarde

tot €99,95

vanaf €99,95

Verzendkosten België

€7,50

gratis verzending

Verzendkosten NL/LU

€10

€10

Verzendkosten rest EU

€15

€15



Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, met uw track & trace nummer van Bpost. Dit krijgt u via e-mail zodra het pakket is verzonden.


Betaal ik invoerrechten of invoerkosten?
Nee, alle kosten zijn inbegrepen. Mochten er toch belastingen en invoerrechten in rekening zijn gebrach,t bovenop de prijs van de bestelling, neem dan contact op met onze klantendienst.


Leveren jullie ook aan postbusadressen?
Dat doen we niet, om veiligheidsredenen.


Ik kan mijn pakket niet volgen – waarom niet?
Misschien is uw zending bij Bpost nog niet bijgewerkt. Probeer later nog eens. Blijft het probleem aanhouden, neem dan contact op met onze klantendienst.


Wat doe ik als een artikel ontbreekt in mijn pakket?
Mist u een artikel, contacteer dan onze klantendienst. Geef a.u.b. het order- en het artikelnummer (of de naam van het artikel) door.


Wat doe ik met een verkeerd of beschadigd artikel?
U stuurt (vanuit België) het artikel gratis terug met het terugzendlabel van Bpost, samen met ons terugzendformulier. Meer informatie over terugzenden vindt u bij Terugzenden


Wat als de verzenddoos beschadigd is bij aankomst?
Wij raden aan dat u het pakket dan weigert bij aanbieding. Het pakket wordt dan teruggezonden. Wij betalen u de volledige waarde van de bestelling terug, of zenden u een nieuw pakket. Meer informatie vindt u in onze Algemene Voorwaarden.


TERUGZENDEN

Kan ik een artikel ruilen?
Wil u een artikel in een andere maat of kleur?  Kom naar onze winkel in Sint-Niklaas met de factuur en het product in de originele verpakking.

U mag het artikel ook terugzenden. Bekijk op de pagina ‘Terugzenden’ de procedure en voorwaarden.


Wat is de ruilperiode voor een aankoop?
U kan binnen de 14 dagen uw artikel ruilen.


Hoeveel kost het om een artikel terug te zenden?
Dit is gratis met het bijgeleverde terugzendlabel van Bpost.

Let op, wij betalen de verzendkosten niet terug als u geen gebruik maakt van dit label. Niet gefrankeerde pakketten nemen we niet aan.

Vindt u geen terugzendlabel? Contacteer a.u.b. onze klantendienst, dan sturen wij u een nieuw label.


Heeft u mijn teruggezonden pakket ontvangen?
U ontvangt een e-mail zodra wij uw zending ontvangen. 


Wanneer krijg ik mijn geld terug?
De terugbetaling gebeurt zo snel mogelijk na ontvangst van de teruggezonden goederen, uiterlijk binnen 14 dagen.

Wij vergoeden u op dezelfde manier als u betaalde:

  • Bancontact/Mister cash 
    We schrijven het bedrag, na controle van de goederen, weer over op uw rekening. De overschrijving duurt tot 2 werkdagen.


  • Visa/Mastercard
    Het bedrag wordt bijgeschreven op uw kredietkaart, na controle van de goederen. Bijschrijven duurt tot twee werkdagen.

    Let op, het kan tot 30 dagen kan duren voordat het bedrag zichtbaar is op uw bankafschrift (deze periode hangt af van de voorwaarden van uw kaartverstrekker ).


Wat als ik een verkeerd bedrag heb ontvangen?
Contacteer onze klantendienst. Hou a.u.b. uw ordernummer bij de hand.


Wat als het geleverde artikel schade of fabrieksfouten vertoont?
Zend ons het artikel binnen 14 dagen terug en beschrijf duidelijk de reden op het terugzendformulier. Kijk bij Terugzenden voor meer info.

Vindt u na 14 dagen nog een fabrieksfout? Contacteer a.u.b. onze klantendienst, dan zoeken we naar een oplossing.


Vindt u geen antwoord op uw vraag?
Contacteer a.u.b. onze klantendienst. Wij helpen u graag verder.



CADEAUBON

Hoe koop ik een cadeaubon in de online shop?

Klik op de navigatieknop 'Cadeaubon' bovenaan onze homepage. Vul zelf de waarde in en voeg toe aan winkelmandje.

U krijgt de cadeaubon als een PDF-document via e-mail toegezonden, nadat de betaling is doorgevoerd.


Hoe gebruik ik een cadeaubon bij mijn online aankoop?

Om een cadeaubon bij uw online aankoop te gebruiken, voert u het 13-cijferige nummer (EAN-code) en de 3-cijferige webcode van de cadeaubon in,

bij het cadeaubon-gedeelte van het winkelmandje.


Bij cadeaubonnen die gekocht zijn in de webshop, vind u het 13-cijferige nummer (EAN-code) en de 3-cijferige webcode onderaan het pdf-bestand dat u via e-mail ontvangt na aankoop.

Bij fysieke cadeaubonnen die in de winkel gekocht zijn, vind u het 13-cijferige nummer (EAN-code) op de cadeaubon en de 3-cijferige webcode op het kassaticket geniet aan de cadeaubon.

Opgelet! Fysieke cadeaubonnen die aangekocht zijn voor de lancering van de Timmermans webshop bevatten geen webcode, waardoor een online aankoop met deze cadeaubon niet mogelijk is. U kan wel de fysieke cadeaubon ruilen in de winkel voor een nieuwe cadeaubon mét een webcode.


Kan ik een betaling met een cadeaubon combineren met andere betaalmogelijkheden?

Ja, het is mogelijk om een cadeaubon betaling te combineren met Visa/Mastercard of Bancontact/Mistercash betaling in dezelfde aankoop.


Kan ik het saldo van mijn cadeaubon online controleren?

Voorlopig is het nog niet mogelijk om het saldo online te controleren. 


Kan ik artikelen die met een cadeaubon heb gekocht terugzenden?

Ja, het terugzendproces blijft precies hetzelfde als bij alle andere bestellingen. Als de aankoop is gedaan met een combinatie van een cadeaubon en een andere betaaloptie wordt de geldbetaling als eerste teruggestort. Als er nog een bedrag overblijft ontvang je een nieuwe cadeaubon met het resterende bedrag.

De nieuwe cadeaubon wordt automatisch verzonden naar het e-mailadres dat u bij het afrekenen hebt opgegeven.


Waar kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Cadeaubonnen, online of in de winkel aangekocht, kunnen zowel in de Timmermans winkel als op de Timmermans webshop worden gebruikt.

Cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld worden tegen contanten.

De cadeaubon blijft 6 maanden geldig.

Opgelet! Fysieke cadeaubonnen die aangekocht zijn voor de lancering van de Timmermans webshop bevatten geen webcode, waardoor een online aankoop met deze cadeaubon niet mogelijk is. U kan wel de fysieke cadeaubon ruilen in de winkel voor een nieuwe cadeaubon mét een webcode.


Mijn cadeaubon is kwijt of gestolen. Kan ik deze annuleren?

Indien u de EAN-code van buiten kent of indien de cadeaubon gekocht is op naam, kan de cadeaubon geannuleerd worden en een nieuwe uitgeschreven worden. 

Indien u niet meer beschikt over de cadeaubon of de bon is naamloos aangekocht, dan is het jammer niet mogelijk om de cadeaubon te annuleren.


Waarom kan ik geen kortingscode gebruiken wanneer ik een cadeaubon koop?

Geen enkele vorm van korting is mogelijk wanneer u een cadeaubon koopt.